Negotia | Magasin nr. 3 - 2017

N E G O T I A M A G A S I N – 3 / 2 0 1 7 1 8 ALT FOR MEDLEMMENE – Vi må våge å gi medlemmene en garanti for god service. Ellers har vi ikke noe her å gjøre, sier Negotias generalsekretær Rune Aale-Hansen. TEKST OG FOTO: TERJE BERGERSEN Returrett hvis knekken i pølsene ikke har den rette lyden. Pengene tilbake hvis biffen ikke er mør … Fornøydgarantiene florerer! Nå har Negotia polert opp sin gamle serviceerklæring, og døpt den om til «garanti». Vi stiller sjefen for administrasjonen, generalsekretær Rune Aale-Hansen, noen spørsmål i den forbindelsen. Troverdighet avgjørende – Hva lover Negotia i sin nye service- garanti? – Der lover vi topp nivå på oppfølging og tjenester overfor medlemmene. Den som organiserer seg i arbeidslivet forventer å bli tatt på alvor av forbun­ det hun eller han har meldt seg inn i. Det garanterer vi å gjøre. – Hvorfor er det viktig med en slik garanti? – Når noen bestemmer seg for å bli medlemmer hos oss, er troverdig­ heten vi møter dem med avgjørende for valget. De som melder seg inn må føle seg sikre på at her blir de godt ivaretatt, og den opplevelsen må vi følge opp med å bekrefte i alle sammenhenger over tid. – En servicegaranti er også bevisstgjørende, både innad i admi­ nistrasjonen og ute i organisasjons­ apparatet. Den minner oss om hvilke ambisjoner vi har, og at vi er til for medlemmene. Kort vei til hjelp – Hva vil du si er Negotias varemerke innen service? – Slagordet vårt er «alltid til stede». Det betyr blant annet kort vei til hjelp. Alle medlemmer kan kontakte hvem de vil hos oss hvis de vil ta opp en sak. Det er ikke en lang og krong­ lete tjenestevei. Vi har tro på den ubyråkratiske modellen. Tillit. – De som melder seg inn må føle seg sikre på at her blir de godt ivaretatt, og den opplevelsen må vi følge opp med å bekref- te i alle sammenhenger over tid. Generalsekretær Rune Aale-Hansen og markeds- og informasjonssjef Jannecke Strøm. – Gjøres det grep for å skjerpe servicen ytterligere? – Ja, det er fokus på alle funksjoner; rutiner for telefonmottak, responstid på e-post, kvalitetssikring av råd­ givning og juridiske tjenester. Og vi ser på utvikling av både nettside og sosiale medier til å bli enda bedre kommunikasjonskanaler. Stikkordene er som garantien sier – kvalitet, tilgjengelighet og effektivitet. Nødt til å våge – Det kommer vel – skal vi si garan- tert – til å være noen som ikke er fornøyd også. Hva skjer i de tilfellene? – Da skal vi ta det på største alvor også. Men vi er nødt til å våge. Hvis ikke medlemmene er fornøyd, har vi ikke noe her å gjøre. Jeg mener faktisk det, avslutter Rune Aale-Hansen. n

RkJQdWJsaXNoZXIy Njc5Ng==