Negotia | Magasin nr. 2 - 2018

Avdelingene: På spørsmålet «totalt sett fornøyd med min avdeling» er skåren gått ned fra 4,57 til 4,53. Omdømme: På spørsmålet «totalt sett fornøyd med medlemskapet i Negotia» er skåren gått ned fra 4,82 til 4,74. Videreføring og forbedringer Hvis jeg skal bemerke nivået generelt på de ulike områdene, ser vi at Medlemsservice i snitt ligger på over 5 i skår. Det er bra. De andre om­ rådene ligger stort sett mellom 4 og 5 – som også må anses å være bra. Svakest er det fortsatt for en del av medlemsfordelene med skår ned mot og under 3. Her gjelder svarene imidlertid viktigheten av de forskjel- lige fordelene, og ikke tilfredsheten med dem. Samtidig er det fortsatt mange som svarer at de ikke har kjennskap til medlemsfordelene i det hele tatt. Til tross for at vi ikke har opplevd netto økning i tilfredshet fra 2017 til 2018, er det grunnlag for å fastslå at medlemstilfredsheten fort- satt er høy – og holder det høye nivået fra foregående år. De siste to årene har vært særlig krevende med kontinuerlig omstillinger og uro i hele arbeidsmarkedet. Dette har medført ekstra mange medlemmer med behov for bistand og trolig også med stor usikkerhet for mange. Enda mer kvalitet Vi har det siste året hatt vært oppmerksomhet på service og tilgjengelighet. Her har det vært minst endringer (noe økning). Fremover er det et mål å jobbe ytterligere med kvalitet på tjenestene forbundet yter. Målet vårt er som før ikke bare å opprettholde et høyt nivå av medlemstilfredshet, men stadig å bli bedre. Det krever kontinuerlig arbeid og oppmerksomhet på de rette områdene – noe tilfredshets­ undersøkelsen hjelper oss med. Rune Aale-Hansen generalsekretær i Negotia Negotia magasin I medlemsundersøkelsen skal respon­ dentene ta stilling til påstanden «Negotia magasin gir meg nyttig informasjon». På en skala går én til seks, hvor én er «helt uenig» og seks «helt enig», gir 18 prosent en sekser, mens 24 prosent svarer fem og 21 prosent fire. 22 prosent krysser av for ingen formening og resten fordeler seg nedover på skalaen med hovedvekten på karakteren 3 (drøyt 9 prosent). Dette indikerer at et solid flertall av medlemmene har et godt informasjons­ utbytte av negotia magasin. Har du el- eller hybridbil? A13_0598/03 2018/Foto Jo Michael de Figueierdo Visste du at våre vanlige bilforsikringer gir veihjelp hvis du går tom for strøm? Og at de dekker skader på batteri? Velger du Bil Delkasko, Bil Kasko eller Bil Pluss, får du også dekket skader på, og tyveri av ladekabel. Som medlem i Negotia får du ekstra god pris på bilforsikring hos Gjensidige. I tillegg får du enten 16 % eller 20 % YS-rabatt i bunn avhengig av om du har 1-2 eller flere forsikringer. Sjekk din medlemspris og kjøp på gjensidige.no/ys

RkJQdWJsaXNoZXIy Njc5Ng==