Negotia | Magasin nr. 2 - 2018

N E G O T I A M A G A S I N – 2 / 2 0 1 8 2 4 Undersøkelsen har vært gjennomført siden 2012 med noen justeringer underveis. Nå har vi etter hvert godt grunnlag for å se utviklingen over tid. Høye ambisjoner Det er gledelig å konstatere at tilfreds- heten blant Negotias medlemmer ligger på et stabilt høyt nivå. Dette gjelder alle hovedområdene i under- søkelsen: Medlemsservice, kvalitet på tjenester, medlemsfordeler, klubben, avdelingen og omdømme. På noen enkeltindikatorer registreres det en marginal nedgang, og på andre en marginal økning i skår. Totalt sett har vi ifølge under- søkelsen ikke oppnådd netto økning i tilfredsheten i 2018. Det minner oss om at det alltid er forbedrings- potensial. Vi har høye ambisjoner, og tilbakemeldingene brukes aktivt i Negotias arbeid for å bli et stadig bedre serviceapparat for med­ lemmene. Jeg oppfordrer alle som er i kontakt med forbundet om å oss gi tilbakemeldinger i det daglige også. Det er viktig at vi er tett på i opp­ følgingen på alle fronter. Kort om årets funn Medlemsservice: På spørsmålet «totalt sett opplevde jeg god service» er skåren omtrent uendret fra 5,03 til 5,02. Kvalitet på tjenester: På spørsmålet «totalt sett har Negotia et godt medlemstilbud» går skåren ned fra 4,77 til 4,72. Medlemsfordelene: Her svarer man på hvor viktig man mener medlems- fordelene er, altså ikke hvor tilfreds vi er med dem. Det er marginale endringer fra 2017. Det er fortsatt slik at det er til dels svært mange medlemmer som ikke har kjennskap til fordelene, enkelte helt opp mot 70 prosent. Fordelene som verdsettes høyest er: Bank og forsikringsordninger hos Gjensidige, privatrettslig førstehjelp – Legal 24, kurstilbudet og jobb­ søknad & CV-hjelp. Klubbene: På spørsmålet «totalt sett fornøyd med Negotia-klubben» går skåren ned fra 4,52 til 4,43. Også i år har Negotia gjennomført en spørre­ undersøkelse hvor alle yrkesaktive medlemmer er invitert til å fortelle hvor fornøyd eller misfornøyd de er med medlemskapet. Negotia gjennomfører årlige undersøkelser av medlemstilfreds­ hetsen, hvor det stilles identiske spørsmål for å kunne sammen­ likne svarene fra år til år. I 2018 har alle medlemmer med registrert e-post-adresse fått mulighet til å delta i undersøkelsen. (Obs! Tillitsvalgte unntatt). Totalt er det gitt rundt 3000 svar, hvilket skulle gi resultatet god representativitet. TILFREDSE medlemmer tross nok et turbulent arbeidsår FAKTA Illustrasjonsfoto: colourbox

RkJQdWJsaXNoZXIy Njc5Ng==