Negotia | Magasin nr. 1 - 2020

N E G O T I A M A G A S I N – 1 / 2 0 2 0 1 4 SKAL VOKSE PÅ KVALITET – Medlemmene må vite hvem Negotia er og hva vi kan gjøre for dem. Vi må innfri forventningene deres og sørge for at tilliten er på plass. Vekst kommer hvis vi gjør en god jobb med høy kvalitet. TEKST OG FOTO: TERJE BERGERSEN – Utsagnene likner på en program- erklæring og kommer fra Tore Hansen, den nye generalsekretæren som mønstret på i Negotias adminis- trasjon fra årsskiftet. Fra kystfiske til PR-byrå Den ferske lederen i forbundets administrasjon har en rikholdig og variert CV å skilte med. Med Sennesvik i Lofoten som hjemplass i oppveksten, lokket kystfisket ham ut på sei-snurpebåt som 16-åring. Det ble en både frisk og lærerik inngang til arbeidslivet. – Det var nok noen ganger været var i overkant røft for å gå ut. Og sikkerhet og HMS og sånt sto kanskje ikke høyest i kurs. Men vi gikk stort sett ut likevel. Det gjaldt jo å få fangst og fortjeneste, og da må du gjerne ta en viss risiko for å oppnå målet. Jeg likte livet på fiskeskøyte godt, men etter militæret dro jeg videre til andre ting. Og det ble mange ting. Først videregående på Leknes og jobb i Nordlandsbanken. Deretter studier i økonomi, markedsføring og jour- nalistikk i Bodø. Etter noen år med journalistblokk i lokalavis, gikk ferden til Oslo og jobb som informa- sjonskonsulent i Norsk Kommune- forbund. Fire år senere fikk han jobb i Arbeiderpartiets stortingsgruppe og var blant annet med på å meisle ut valgkampstrategier. Så ble Hansen PR-rådgiver; var innom et par velrennomerte byråer før oppstart av egen virksomhet i samme bransje. Og så – til arbeidstedet han forlot da han takket ja til å bli generalsekretær i Negotia: OsloMet – storbyuniversi- tetet. Puh … En lang, lang rekke. Det får man si. – Ja, det er det vel kanskje. Jeg har hatt et veldig spennende og innholdsrikt arbeidsliv så langt. Og jeg satser på en like spennende fort- settelse her i Negotia, sier general­ sekretæren. Forventningsregnskapet Tore Hansen begynte ved OsloMet, eller forløperen som het Høgskolen i Oslo og Akershus, som kommunika- sjonssjef i 2013. Senere ble han kommunikasjonsdirektør og divi- sjonsdirektør for organisasjon og virksomhetsstyring ved utdan- ningsinstitusjonen. – Du fikk en sentral rolle i forbin- delse med at høgskolen skulle bli universitet? – Ja, det stemmer. Det har vært «Forventningsregnskapet må gå i pluss. Bare da kan det skapes ordentlig tillit.»

RkJQdWJsaXNoZXIy Njc5Ng==