Negotia | Magasin nr. 3 - 2018

N E G O T I A M A G A S I N – 3 / 2 0 1 8 1 5 alltid tatt godt imot. Og ofte initierer besøkene aktivitet i etterkant, blant annet rekruttering, sier markeds­ konsulent Jan Olav Markussen. Er det noen regioner hvor det trengs mer oppfølging enn andre? – Generelt sagt er det krevende i Region nord. Men det er også gode eksempler på sterke kubber i den nordlige landsdelen. Det er dessuten så stor variasjon i type virksomhet og størrelse på klubbene, at mange av de samme utfordringene ses i alle regioner, sier markedskonsulenten. Han legger til at det i høst settes i gang et rekrutteringsprosjekt i sam- arbeid mellom administrasjonen og lokale tillitsvalgte i Regionene midt og nord. Styrke lokalt. Å følge opp aktiviteten lokalt er en felles oppgave for fagområdene administrasjonen. Fra venstre: Utviklingskonsulent Nina Harbo, rådgiver Mona Hermansen og markedskonsulent Jan Olav Markussen. Aktivitetskurs for klubber Nytt todagers kurs introduseres i høst, rettet mot klubber med medlemmer og tillitsvalgte på flere arbeidssteder. Det er lagt opp til at flere tillitsvalgte fra hver klubb deltar sammen. Programmet vil omhandle blant annet dette: • Organisering av klubbarbeidet • Drøftingsmøter med ledelsen • Informasjonsflyt i klubben • Arbeidsfordeling • Medlemsarrangementer Kurset holdes 4. og 5. desember på Olavsgaard Hotel, Skjetten Interessert? Ta kontakt på epost: kurs@negotia.no Les mer om klubbarbeid, tariffrettigheter, kurs og kompetanse på nettsiden: negotia.no

RkJQdWJsaXNoZXIy Njc5Ng==