Negotia | Årsmelding 2017

10 NEGOTIA ÅRSMELDING 2017 I tillegg er det kjørt kampanjer fra sentralt hold. Kampanjene som gir premie både til ververen og den innmeldte, er svært effektive. ”Snu deg rundt og verv en kollega” er en permanent kampanje som har gått gjennom hele året. Her får ververne gavekort på 300 kroner når de skaffer et nytt med- lem. Effekten er jevnt god. INFORMASJON OG SYNLIGGJØRING Arbeidet med å løfte frem Negotia som en synlig aktør i samfunns- og arbeidslivet er videreført i 2017. Negotia har fortsatt å sette dagsorden med saker som er viktig for forbundet og medlemmene – både i pressen, overfor myndighetene og innad i YS. Spesielt kan nevnes områdene sysselsetting, pensjon, klimaspørsmål, likestilling, arbeidsmiljø, næringspolitikk generelt og maktkonsentrasjonen i dagligvarebransjen spesielt. Brosjyrer og materiell Gjennom hele året er det distribuert informa- sjonsbrosjyrer, spesialtilpassete lokale brosjyrer og rollup-plakater til klubber og avdelinger. Det er i tillegg gått ut store mengder vervemateriell og profileringsartikler til regionsmøtene, avdelingenes årsmøter, medlemsmøter i klubbene og til generell profilering overfor mulige medlemmer. På høsten ble det lansert nye brosjyrer med et modernisert og lettere uttrykk. Hovedbudskapet er fortsatt ”Stå styrket i yrket”, men det er lagt mer vekt på innfly- telse på arbeidsplassen. Brosjyrene ble presentert første gang på tariffkonferansen 2017, hvor rekrut- tering var et av temaene. Negotia i Media I hele perioden er det produsert pressemeldinger og debattinnlegg om aktuelle arbeidslivsforhold, til riksdekkende og lokale medier. Nedbemanningene i Telenor fikk bred omtale. Det samme gjaldt Negoti- as utspill om gratispassasjerer i arbeidslivet. Den- ne saken resulterte i et lengre radiointervju med NRK. Arbeidsgiveres manglende tilrettelegging for kompetansepåfyll fikk også mye oppmerksomhet. Likeså en undersøkelse om frykt for å miste jobben i oljebransjen. Totalt genererte det eksterne infor- masjonsarbeidet 337 oppslag i forskjellige medier i løpet av 2017. Web-sider Det er inngått avtale med ny leverandør (Aplia) av forbundets nettside, med virkning fra februar 2017. Nettsidene oppdateres og utvikles fortløpende, og det publiseres vanligvis nyheter flere ganger per uke. Påskegave – Min side Som ledd i å kvalitetssikre medlemmenes kon- taktopplysninger, ble det gjennomført en påske- kampanje hvor hensikten var å få flest mulig til å Aktiv profilering. Utdeling av boller og brosjyrer ved arbeidsdagens begynnelse hos Evry. Et av flere samarbeidsprosjekter mellom lokale klubber og Negotias markeds- og informasjonsavdeling.

RkJQdWJsaXNoZXIy Njc5Ng==